vrijdag 23 oktober 2009

#20 last.fm

Ik las net de reactie van Henny op de site, met het verzoek of hij dit onderdeel mocht overslaan als blog onderwerp. Ik denk dat ik me bij het verzoek aansluit. Ik heb de tekst gelezen en ingelogd met het 23-dingen account, maar ik kan er niet warm of koud van worden. Zo leuk als ik library-thing vind, zo heb ik hier niets mee. Als ik muziek luister is dat via i-tunes een beperkt aantal artiesten waar ik van hou en verder ben ik een radio 2 luisteraar, oftewel muziekomnivoor. Het is voor mij behang en slechts zelden iets waar ik echt voor ga zitten. Maar zo heeft ieder zijn hobbies, toch? Ik heb inmiddels allang ontdekt dat er voor iedere hobby of interesse wel iets te vinden is op het world wide web. Voor mijn passie,koken zijn er allerhande receptensites en netwerken beschikbaar. Erg leuk en heel nuttig voor het uitwisselen van tips, trucs, recepten etc. Er zijn mensen die echt prachtige blogs bijhouden, waar ik met veel plezier af en toe op kijk en van leer. Verder zijn in dit kader instructiefilmpjes erg handig. Dus voor mij geen muziek om te delen, maar de passie voor koken.

1 opmerking:

  1. Tuurlijk mag je niks met sociale muziekbeleving hebben. Maar je hebt misschien wel gezien dat muziek mensen enorm bindt. Als voorbeeld van 2.0 en wat het allemaal kan inhouden, is last.fm wel een schoolvoorbeeld.

    En koken als passie... om dat even naar 2.0 te trekken. Volgens mij is dat ook zo'n 'branch' waar recepten, kookervaringen en vragen uitgewisseld worden. Welke website springt er daarbij voor jou uit?

    BeantwoordenVerwijderen