zondag 25 oktober 2009

#22 archief2.0

Archief 2.0, hmm lang geleden, in het najaar van 2007 ben ik op advies van yvette lid geworden van archief 2.0. Maar als groentje in de wereld van archieven was dat toen een brug te ver, ik heb mezelf na een jaar geloof ik ook maar weer lid af gemaakt.
In de toelichting bij ding 22 las ik dat archief 2.0 vooral gaat over nieuwe Web 2.0 technologieën in een archiefsetting. Dit betekent wel dat je voor het leveren van een bijdrage ook echt een passie voor archieven moet hebben en een archiefachtergrond, omdat je anders eigenlijk geen echte steekhoudende bijdrage kunt leveren. Dan blijft het een beetje de kijk van de leek....wat mij betreft. Dus ja ik heb rondgekeken en nee ik wordt geen lid, omdat ik niet het gevoel heb op structurele basis iets toe te kunnen voegen.

1 opmerking:

  1. Je bent daar natuurlijk vrij in, maar alleen lezen mag natuurlijk ook. Al is het alleen al om de ontwikkelingen te kunnen blijven volgen. In elke community is het maar een klein percentage dat actief meedoet, de rest kijkt mee en denkt er het zijne/hare van. Niks mis mee :)

    BeantwoordenVerwijderen